Ako na jednoduché a rýchle založenie sídla firmy

Pri zakladaní novej firmy je jedným z hlavných a prvých krokov vytvorenie sídla. Nie je to však len  zákonom stanovená povinnosť, pretože správna adresa môže mať veľký vplyv na vašu firmu z viacerých hľadísk. Vybrať si je možné z niekoľkých riešení, čo dáva podnikateľom väčšiu slobodu a schopnosť si zvoliť na základe aktuálnych potrieb a preferencií. Konkrétna voľba však musí podliehať aj danému postupu a podmienkam, s ktorými sa oplatí pre úspešné založenie firmy zoznámiť.

Základom je dobrá adresa na správnom mieste

Podnikanie, presnejšie jeho predmet, je možné dostať do povedomia ľudí rôznymi spôsobmi. Najdôležitejšia je samozrejme kvalita produktu alebo služieb, pričom svoj význam má tiež vhodná marketingová stratégia. Zaujímavé však je, že aj adresa firmy zanecháva na svojich klientoch a obchodných partneroch dobrý dojem

Vybrať si preto pre svoj biznis dobré miesto, ktoré vás bude reprezentovať v tom najlepšom svetle,  je veľmi dôležité. 

Podľa Zákona č. 513/1991 Zbierky Obchodný zákonník musí právnická alebo fyzická osoba na tento účel preukázať k nehnuteľnosti alebo jej časti, ktorej adresa je ako jej sídlo alebo miesto podnikania zapísaná v obchodnom registri alebo v živnostenskom registri, vlastnícke alebo užívacie právo.

Z uvedeného vyplýva, že sídlom firmy môže byť viacero možností, z ktorých najviac využívané sú:

  • nehnuteľnosti v osobnom vlastníctve;
  • nehnuteľnosti v prenájme;
  • nehnuteľnosti, ktoré sa radia k takzvaným virtuálnym sídlam.

Virtuálne sídlo firmy vám umožňuje mať prestížnu adresu bez nutnosti prenajímania drahých kancelárskych priestorov a straty súkromia, s ktorými treba počítať, ak sa rozhodnete ako sídlo spoločnosti využívať vlastný byt či dom.

Virtuálne sídlo firmy je lacnejšie riešenie

V porovnaní s tradičnými kancelárskymi priestormi je moderné virtuálne sídlo firmy cenovo oveľa dostupnejšie. Túto novinku môžete využívať za zlomok nákladov spojených s poplatkami, údržbou a vybavením klasickej kancelárie, čo vám umožňuje ušetriť financie, ktoré môžete investovať do ďalšieho rozvoja vášho podnikania.

V rámci prenájmu virtuálneho sídla máte k dispozícii množstvo služieb. Okrem základného označenia a stability, vám MojeSidlo.sk ponúka aj online evidenciu listín, respektíve každej prijatej zásielky na adresu sídla. O doručení ste informovaní prostredníctvom komfortnej notifikácie e-mailom alebo SMS. Veľmi často sa takéto sídlo nachádza v reprezentatívnej lokalite a budove.

Ak máte záujem dostať sa k obsahu pošty ihneď po jej prijatí, aby vám neunikla žiadna dôležitá informácia, prípadne ste zabudli na platby, k dispozícii je aj možnosť skenovania zásielok a ich preposielania na vami zadanú adresu na požiadanie.

2 shutterstock 1960197562
Zdroj obrázku: Zolak / Shutterstock.com

Čo pri zakladaní sídla firmy vyžaduje zákon?

Pri zakladaní sídla firmy má rozhodujúce slovo Zákon č. 530/2003 Z.z. o obchodnom registri, ktorý stanovuje presný postup a požiadavky nutné splniť pri registrácii alebo zmene sídla firmy. Medzi tie základné patrí:

  • Spoločenská zmluva: Spoločenská zmluva je základným dokumentom pri zakladaní firmy, v ktorej sa okrem iných vecí určuje aj adresa sídla spoločnosti.
  • Registrácia v obchodnom registri: Nová firma musí byť zaregistrovaná v obchodnom registri. Práve tu sa uvádza konkrétna adresa, ku ktorej je nutné preukázať spomínané vlastnícke právo alebo povolenie.
  • Platenie poplatkov: Pri registrácii sídla firmy je potrebné podľa Zákona č. 71/1992 Zb. o súdnych poplatkoch zaplatiť sumu vo výške:
    • 375 € – pri zápise sídla firmy akciovej spoločnosti;
    • 150 € – pri zápise sídla firmy iných právnických osôb, organizačnej zložky podniku právnickej osoby;
    • 33 € – pri zápise zmeny sídla alebo pre doplnenie, zmenu údajov aktuálneho sídla.
  • Informovanie úradov o zmenách: Podľa zákona o obchodnom registri majú spoločnosti aj určitý počet dní na formálne oznámenie zápisu alebo zmeny sídla, konkrétne lehoty sa však líšia v závislosti od toho, komu túto skutočnosť oznamujete. 

Sociálnej aj zdravotnej poisťovni sa väčšinou všetky zmeny a údaje nahlasujú do ôsmich dní. Živnostenský úrad je nutné v prípade zmeny kontaktovať do 15 dní od kedy zmena nastala. Podobná 15 dňová lehota nahlásenia zmeny platí aj pri daňovom úrade, tu však pribúda povinnosť oznámenia zriadenia stálej prevádzkarne, ktorá je stanovená lehotou 30 dní.

Pre začínajúcich, ale aj dobre zabehnutých podnikateľov môžu tieto podmienky predstavovať komplikovaný proces, preto je aj v tomto prípade lepšie využiť služby spoločností, ktoré vám okrem zriadenia ponúkajú aj možnosť bezstarostnej zmeny sídla firmy v podstatne kratšej a lacnejšej verzii. 

Mohlo by sa Vám tiež páčiť

Komentáre sú vypnuté.