Ovsená kaša: naštartujte svoj deň s energiou a dobrou náladou

Ovsené vločky sú jednoduché na prípravu a taktiež veľmi zdravé. Pokiaľ chcete svoj deň začať s plnohodnotným a zdravým jedlom, ktoré vám navyše dodá veľa energie, je ovsená kaša skvelou voľbou. Zakaždým si ju môžete pripraviť trošku inak.

Vykročte chutne a zdravo do nového dňa

Príprava ovsenej kaše vám zaberie len pár minút, určite sa teda vyhnite polotovarom, instantným ovseným kašiam, a pripravujte si ju čerstvú. Ovsené vločky majú blahodarný vplyv na ľudský organizmus, obsahujú veľa vlákniny, ale aj bielkovín. Okrem toho sú bohatým zdrojom vitamínov A, D, vitamínov B1, B2, B5 a B6, a tiež minerálnych látok, ako sú draslík, meď, sodík, železo, zinok alebo fosfor. Sú plné antioxidantov a dokážu nás na veľmi dlho zasýtiť.

Ovsené vločky vám pomôžu bojovať s kilogramami navyše, s vysokým cholesterolom, ale aj so zápchou. Preventívne potom pôsobí proti vzniku rakoviny hrubého čreva – a je dokázané, že ak s nimi začnete svoj deň, budete mať aj oveľa lepšiu náladu a dostatok energie. Pripraviť si však môžete ovsenú kašu aj na večeru.

Recept na ovsenú kašu

Na prípravutohto fitness receptu na krémovú ovsenú kašu vám stačí naozaj málo surovín – vločky, voda, a ovocie na dozdobenie/dochutenie podľa vlastných preferencií. Alternatívou je ovsená kaša s mliekom.

Suroviny

  • ovsené vločky,
  • voda alebo mlieko.

Postup prípravy

  1. Ovsené vločky je nutné najskôr prepláchnuť studenou vodou a zliať.
  2. Do menšieho hrnca si dáme jeden diel vločiek a zalejeme ich rovnakým množstvom vody alebo mlieka. Je možné dať trošku vody a trošku mlieka.
  3. Vločky privedieme do varu a za stáleho miešania varíme niekoľko minút, kým sa voda alebo mlieko nevyvarí. Tým vznikne hustá kaša.
  4. Pred koncom varenia môžeme pre lepšiu chuť do kaše vmiešať aj malý kúsok masla.
Zdroj foto: Vladislav Noseek / Shutterstock.com
Tip: Chcete si pripraviť rýchlu ovsenú kašu bez varenia? Vločky v miske zalejte vriacou vodou z kanvice. Po chvíľke naboptnajú a môžete si užiť chutnú večeru aleo raňajky. 

Kašu necháme niekoľko minút vychladnúť, a potom ju dochutíme. Na najlepšiu ovsenú kašu môžete dať napríklad lyžicu medu, pridať oriešky a zasypať všetko škoricou. Použiť ale môžete aj čerstvé ovocie alebo jogurt. Ako fitness variantu nabitú bielkovinami si môžete pripraviť fit ovsenú kašu s proteínom.

Ovsená kaša chutí skvele s banánom, s jahodami alebo napríklad s nastrúhaným jablkom.

Mohlo by sa Vám tiež páčiť

Komentáre sú vypnuté.